“Het team het goede gesprek laten hebben met elkaar. Dat is een kunst.”
Geert Eikelboom, CEO van Geldmaat

Aspire Company begeleidt een cultuurveranderingstraject bij Geldmaat, een bedrijf met ongeveer 500 medewerkers.

“Vorig jaar zijn wij gestart met een cultuurverandering onder begeleiding van Martin en Robbert. Voor dat wij hieraan begonnen sprak ik met iemand die een goede inschatting kon maken van wat er bij ons nodig was en is. Diegene gaf aan om met Martin Stam contact op te nemen. Die positieve referentie leed tot geen enkele twijfel om met Martin en Robbert in zee te gaan en bij de eerste kennismaking werd dat vertrouwen bevestigd.

Kunst
“Onze ervaring tot nu toe is heel positief en daarom hebben we ook besloten om dit jaar een vervolg te geven aan de ingezette beweging. Martin en Robbert maken een hele mooie combinatie van theorie, kennis van de praktijk én inlevingsvermogen in de voor ons bedrijf specifieke situatie. Ze zetten niet theoretisch iets neer, maar vertalen juist dat model, of die theorie naar wat passend en nodig is voor ons. Ze verleiden ons als directieteam en senior management team het goede gesprek met elkaar te hebben. Dat is een kunst.”

Beweging
“Ik ben van nature altijd ongeduldig, dus het gaat mij nooit snel genoeg. Ik weet echter heel goed dat dit soort dingen ook tijd nodig heeft. We weten nu welke gedrag we niet meer willen en wat we juist wel willen zien. Dat is de eerste aanzet en daarbij hebben we ook al een beweging gemaakt in de goede richting.”

“Martin neemt initiatief zonder dominant te zijn, hij verbindt op een natuurlijke manier de praktijk, de theorie en inleving in de organisatie Met name het inleven in de situatie is heel goed. Dat springt er echt uit en is voor dit werk cruciaal.”

Vergroten van vertrouwen
“Ik kan Aspire Company aanbevelen bij bedrijven met een zekere omvang. Maar ook bij kleine bedrijven, waarbij er sprake is van flinke complexiteit, zullen ze uitstekend werk kunnen doen.”

“Veel meer bedrijven hebben naar mijn mening behoefte aan ondersteuning op het gebied van bijvoorbeeld het vergroten van onderling vertrouwen. Maar veel bedrijven realiseren zich dat niet. Het zit toch een beetje in de zachte hoek, maar in feite is een betere bedrijfscultuur een hele harde factor.

“Om dat op een goede manier te begeleiden heb je vlieguren en uitstraling nodig. En dat hebben ze!”